Felanmälan och förvaltning

Brf Pjäsen i Teaterkvarteret har tecknat avtal med Primär om teknisk förvaltning och skötsel av byggnad samt utemiljö. I teknisk förvaltning ingår bland annat rondering, renhållning och tillsyn.

Primär

Kontaktas vid fel som uppstår utanför din bostad t.ex. fel som uppstår i trapphus eller i övriga fastighet.
  • Tfn: 010- 708 12 71 (08:00-16:00)
  • Epost: felanmalan@primar.se
  • Webb: www.primar.se/felanmalan
  • Jourtelefon 010-708 12 01 (akuta fel)
Ordinarie kontorstid är helgfria vardagar 08:00-16:00.
Vid akuta fel och behov av omedelbar hjälp utanför kontorstid kontaktar du fastighetsjouren. 
Utryckningskostnad kan komma att debiteras dig som boende eller bostadsrättsföreningen.

Nordr

Nordrs eftermarknadsavdelning arbetar med alla frågor som rör eftermarknad, förvaltning och felanmälan under garantitiden som löper från tillträdet till och med garantibesiktningen som utförs efter 2 år (ca april 2024).

Om du behöver felanmäla något i din bostad eller fastighet ska du vända dig till kundcenter. Vi hanterar de ärenden som kommer in och följer upp mot rätt part.

Felanmälan och frågor om lägenheten (inte vitvaror).

Öppettider: 09:00-16:00 (lunchstängt kl:12:00-13:00).

Tel: 020-22 22 66

E-post: eftermarknad@nordr.com

Fel på vitvaror

Vitvaror anmäls direkt till tillverkaren Siemens. Du kan hitta 5-års garantibevis (2022-2027) på sidan Skötselanvisningar.

Felanmälan tel: 0771-11 22 77

Mail: service.sverige@bshg.com

Akuta ärenden

Primär fastighetsförvaltning AB

Kontaktas vid akuta fel och vid behov av omedelbar utryckning. Kostnaden debiteras bostadsrättsföreningen eller dig som boende beroende på typ av fel.

Jour telefonnummer 010-708 12 20  

Ekonomisk förvaltning

Gäller ert ärende till exempel autogiro/e-faktura, hyres- och avgiftsavier, inre reparationsfond, kontrolluppgifter lägenhetsförsäljning, kundfakturering, pantsättning eller överlåtelse kontaktar ni Simpleko. För mer information se Kontaktlista.

Hiss

Hissarna är utrustade med en nödtelefon. Vid akuta behov kommer du, dygnet runt, i kontakt med KONE.
Tel: 0771 50 00 00